Afrika: de DRC in de top 10 van landen die “Moet & Chandon”-champagne verbruiken (CongoForum)

KINSHASA- De internationale ambassadeur van Moet & Chandon, de heer Charles De Ponteves, was onlangs in Kinshasa op bezoek. Volgens hem is zijn aanwezigheid in de Congolese hoofdstad  gerechtvaardigd door het belang dat de DRC vertegenwoordigt voor het champagnemerk Moet & Chandon.

“Er is een verband tussen de Congolese consumenten van Moet & Chandon champagne. We zullen regelmatig terugkomen om vooruitgang te boeken, want de DRC is een goede uitvalsbasis voor de groei van Moet & Chandon in de komende jaren,”  verklaarde hij aan zoom-eco.net.

Hij voegde daaraan toe: “De DRC is een van de strategische landen in Afrika. Daarom ben ik gekomen om de aanvulling van ons merk beter uit te leggen, want zoals u weet, hebben wij niet genoeg flessen om aan de geuite behoeften te voldoen. Wij zijn dan ook hard  naar oplossingen op zoek. Er is immers een sterke band tussen de DRC en ons merk en wij wensen dit in een ontspannen sfeer te  verwezenlijken.

Op de vraag over de consumptie door de Congolese bevolking van het merk Moet & Chandon liet  Matthieu Thuleau,  Market Manager Congo en DRC van het agentschap Netter Paris, officiële exporteur van de merken Moet & Chandon in Centraal-Afrika, zich niet onbetuigd.

Distributie

“Persoonlijk ben ik sinds 2015 in het land. In het begin was het discreet, maar de evolutie van het wereldwijde verlangen om nieuwe dingen te creëren, heeft ons in staat gesteld een toenemende vraag voor het land te krijgen. Moet & Chandon is momenteel dan ook in elk restaurant en verkooppunt in Kinshasa aanwezig. Wij hebben veel moeite gedaan om onze distributie te versterken en wij proberen de kwaliteit van onze producten uit Frankrijk beter te controleren.

Hij zei ook dat er verschillende dingen moeten worden gedaan om piraterij te bestrijden. “Ten eerste, op het niveau van de officiële distributie, hebben we vier officiële distributeurs. Dit zijn SO GOOD RDC, HYPER PSARO, GAYIMPEX RÉGAL en GURMEET CAVE DE BACHUS.  Volgens Thuleau moet Moet & Chandon-champagne via dit officiële netwerk worden aangekocht voor zowel groot- als kleinhandelaars. Hij voegde er nog aan toe dat een ander criterium verband houdt met de bijzonderheid van de kurk die “uniek en uitzonderlijk wordt gebruikt”.

Diner

Tijdens zijn verblijf in Kinshasa is ‘ambassadeur’ Charles De Ponteves van plan een diner te organiseren met bevoorrechte klanten die graag meer over het merk wensen te weten komen en zo hun kennis en passie voor het merk willen verdiepen.

Er zij aan herinnerd dat Moët & Chandon een champagnemerk is dat eigendom is van ’s werelds grootste luxegroep LVMH (LOUIS VUITTON MOET HENNESSY). Op continentaal niveau is de Democratische Republiek Congo voor Moët  één van de top drie omzetlanden, samen met Zuid-Afrika en Nigeria.

© CongoForum, 29.06.22 (edm)

Beeld: Kinshasa

Bron: Radio Okapi


Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.